מקצועות לימוד
-
של"ח
של"ח = ש דה, ל אום, ח ברה – שלושה מעגלי שייכות המקיפים כל אדם, בכל יום ובכל עת ובכל שעה. מידת הבנת התלמידות והתלמידים את השפעת מעגלי שייכות אלה אליהם ועליהם, ובאותה מידה את יכולתם שלהם להשפיע על מעגלי השייכות, תסייע לגיבוש דמות התלמיד כנער בוגר בעל תודעת ישראלית-יהודית-חברתית מפותחת ואחראית. לא לחינם אנו מפענחים את ראשי התיבות של"ח גם כ ש יעור לח יים.
-
תנ"ך
"מאז באתי לארץ עוצבתי בעיקר מהתנ"ך, שרק פה, בארץ, החילותי להבין אותו בכל עומקו, והושפעתי ממנו יותר מכל ספר וספרות אחרים – יהודיים ולא יהודיים. ( דוד בן גוריון). ספר התנ“ך מהווה בסיס להבנת היבטים עיקריים בהיסטוריה היהודית-ישראלית, במורשת ובאמונותיה. מטרת תכנית הלימודים היא שהתלמיד יגלה עניין וסקרנות ביחס לספר התנ“ך, יכיר את העושר, את הגיוון ואת האיכויות המיוחדות של הספר, יגבש את זהותו הבוגרת והערכית וידע ששורשי תרבותו נובעים ממנו.
-
צרפתית
מאז ומתמיד תפשה השפה הצרפתית מקום של כבוד בקרב השפות המובילות בעולם. התרבות הצרפתית העשירה והססגונית, מהווה נדבך מרכזי בתרבות העולמית. צרפתית הינה שפה הרשמית של האיחוד האירופי ושל האו"ם, ונותנת יתרונות רבים לדובריה החל מאוניברסיטאות ועד מקומות עבודה בארץ ובעולם.
-
ערבית
השפה הערבית הינה שפה רשמית שנייה בישראל. מיקומה הגיאוגרפי של מדינת ישראל, צרכיה המדיניים והביטחוניים והמבנה הדמוגראפי של החברה הישראלית מצביעים על החשיבות הרבה בלימודי השפה. הכרת השפה והתרבות הערבית מהווה גשר לבניית הבנה הדדית, הידברות ודו קיום עם שכנינו.
-
עברית
אנו מאמינים כי תלמיד שניתנים לו הכלים הנכונים בהבעה ובהבנה הוא תלמיד שיצליח במקצועות השונים תוך שימוש במיומנויות השונות שירכוש במהלך לימודי המקצוע. השפה העברית הינה חלק מהזהות הקולקטיבית שלנו ואנו מאמינים בהיותה חלק מכריע בצמיחה האישית של כל אחד מבאי בית הספר.
-
ספרות
"ספרות טובה מציבה מול החברה תמונת ראי של עצמה, בלי לשפוט ובלי לחנך. מראה לעולם אינה מתקנת את פגמיו של העומד מולה. היא אפילו אינה מוכיחה אותו בקול על אודות אותם פגמים. היא רק מעמידה מולו את בבואתו, ונותנת לו את האופציה לבחון את עצמו במבט רפלקטיבי. סיפור טוב משקף לאדם את עצמו – את חייו האישיים ואת יחסיו החברתיים, את רצונותיו הכמוסים ואת שקריו הלבנים". (רותי קפלר, סופרת)
-
מתמטיקה
מתמטיקה היא שפה אוניברסאלית המהווה מכשיר חיוני ביותר לכל תחום, כל תלמיד יצטרך להבין ולהעריך כיצד המתמטיקה עוזרת לו אישית לצמוח ולהשתלב בחברה, להיות אדם אכפתי ומוכן לחשוב. על כן לימוד המתמטיקה בבית ספרינו יותאם למיומנויות המאה ה-21 השמות דגש בפיתוח האוריינות המתמטית והלמידה המשמעותית ע"י פיתוח המיומנויות: חשיבה ביקורתית, תקשורת, שיתוף פעולה ויצירתיות (הצעות שונות והנמקתן לסוגים של פתרונות) .
-
מדעים
חינוך מדעי וטכנולוגי לכלל אוכלוסיית התלמידים הוא צורך המתבסס על ההנחה כי "מדע וטכנולוגיה הם חלק מההשכלה הכללית הדרושה היום, ותידרש עוד יותר בעתיד, לכל אדם המסוגל לתרום לחברה". (מתוך ועדת הררי, מחר 89) תכנית הלימודים מתבססת על גישה זו: התכנים והמיומנויות שנבחרו משקפים את הקשרים וההשפעות ההדדיות הקיימים בין המדע והטכנולוגיה בחברה המודרנית.
-
חינוך גופני
בתחום הגופני: כושר גופני: פיתוח ושיפור הכושר הגופני בהתאם לדרגת התפתחותו הפיזית של התלמיד תוך שימוש באמצעי עזר שונים, בתרגילים באימונים ובמשחקים. אתלטיקה קלה: נלמד מיומנויות במקצועות הבאים: ריצה קצרה, ריצה ארוכה. התעמלות קרקע ומכשירים: נלמד ונחזור על אלמנטים בסיסיים כמו: גלגול לפנים וגלגול לאחור, נר, מאוזן, עמידת ראש, עמידת ידיים וגלגלון. כמו כן יתנסו התלמידים בקפיצות שונות מעל ארגז קפיצות. משחקי כדור: כדור סל, כדור יד, כדור עף, כדור רגל ומשחקים שונים. עידוד התלמידים לעסוק בפעילות גופנית במהלך החיים בשעות הפנאי כחלק מאורח חיים...
-
אנגלית
אנגלית היא שפה בינלאומית המשמשת כשפת התקשורת העיקרית בעולם המדע, הטכנולוגיה, העסקים, התיירות, הבידור ואמצעי התקשורת. על מנת לאפשר התקדמות אישית והצלחה, כל שכבת גיל מחולקת ל – 4 רמות לימוד. התלמידים ילמדו לקרוא נכון ולכתוב בשפה האנגלית החל מהרמה הבסיסית וישתלבו בלימודי השפה האנגלית תוך הרחבת ידיעותיהם בעל-פה ובכתב. התלמידים ייחשפו למאגר רחב של מאמרים בעלי תוכן אינטלקטואלי, ירחיבו את אוצר המילים שלהם, ילמדו כללי כתיבה וכתיבת חיבור וירכשו את כללי הדקדוק באנגלית כאמצעי להבעה בכתב ובדיבור. התלמידים יתבקשו לקרוא ספרים, להכין מצגות...
-
הסטוריה
"ההיסטוריה עשויה פסיפס אחד, שכל חלקיו דרושים להבנת התמונה כולה. תכליתו האמיתית של מדע ההיסטוריה היא הבנת התהליכים הגדולים שהובילו לעולם שבו אנו חיים: לאפשר לנו להבין טוב יותר את עולמנו, את עצמנו." ההיסטוריון אלי בר – נביא תכנית הלימודים נבנתה על בסיס הכרת רצף האירועים ההיסטוריים ובדגש על ההיסטוריה של העם היהודי, תוך כדי הקניית מיומנויות שיאפשרו לתלמיד למידה מעניינת, מאתגרת, עצמאית וכן הבנה של תהליכים ומשמעותם לגבי ההווה.