רכז : ענת מזור

דרכי הערכה

  1. נוכחות מלאה בשיעורים.
  2. השתתפות פעילה בשיעורים.
  3. מבחנים מעשיים ועיוניים.
  4. שמירה על כללי המסגרת בשיעורים.
  5. הבאת הציוד הנדרש: חולצת בי"ס קצרה בצבע שחור/לבן/אפור, מכנס אימונית ארוך או עד הברכיים ונעלי ספורט.

"נפש בריאה בגוף בריא"

תוכנית הלימודים בשכבות ז' ח' ט בתחום הידע וההבנה (שיעורים עיוניים(

במסגרת השעורים בשכבת ז' נעסוק במושג זהות ופיתוח כישורי מנהיגות אישית בהקשרים של דמוי הגוף שלי משמעת ומקומי בקבוצה.

נושאי הלימוד : מרכיבי החימום וחשיבותו.

מרכיבי הכושר הגופני, הדופק.

במסגרת השעורים בשכבת ח'  נעסוק במנהיגות אישית וחברתית תוך התייחסות לייחודי, למיוחד ולשונה בהקשרים של מבנה הגוף שלי, תזונה מותאמת לפעילות גופנית, ביטוי לכישורים גופניים.

נושאי הלימוד : תזונה. מערכת השרירים.

במסגרת השעורים בשכבת ט' נעסוק בבחירה מתוך אחריות לצד מנהיגות חברתית קהילתית בהקשרים של הגינות בספורט,

שיתוף פעולה, משחק הוגן וארגון ימי ספורט.

נושאי הלימוד : אורח חיים בריא, טיפוח היציבה, ידע וחוקה של משחקי כדור.

בתחום הגופני:

  1. כושר גופני: פיתוח ושיפור הכושר הגופני בהתאם לדרגת התפתחותו הפיזית של התלמיד תוך שימוש באמצעי עזר שונים, בתרגילים באימונים ובמשחקים.
  2. אתלטיקה קלה: נלמד מיומנויות במקצועות הבאים: ריצה קצרה, ריצה ארוכה.
  3. התעמלות קרקע ומכשירים: נלמד ונחזור על אלמנטים בסיסיים כמו: גלגול לפנים וגלגול לאחור, נר, מאוזן, עמידת ראש, עמידת ידיים וגלגלון. כמו כן יתנסו התלמידים בקפיצות שונות מעל ארגז קפיצות.
  4. משחקי כדור: כדור סל, כדור יד, כדור עף, כדור רגל ומשחקים שונים.
  5. עידוד התלמידים לעסוק בפעילות גופנית במהלך החיים בשעות הפנאי כחלק מאורח חיים בריא.
  6. בתחום העיוני נלמד את הנושאים הנ"ל כדי להעמיק את ההבנה בתהליכים המתרחשים בגוף בזמן פעילות גופנית.