מי אנחנו?
מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.
דבר המנהלת
מסכת סנהדרין בתלמוד הבבלי מדגישה כמה אדם שונה מרעהו. עד כמה קולו, מראהו ודעתו של אדם מייחדים אותו, כאמור: "בשלושה דברים אדם משתנה מחברו : בקול, במראה ובדעת" (תלמוד בבלי, סדר נזיקין, מסכת סנהדרין, דף לח, ע"א) וכמו שפרצופיהם של אנשים שונים, כך עפ"י מדרשת תנחומא דעתם שונה היא, כאמור: כשם שאין פרצופיהם שוויון זה לזה, כך אין דעתם שוויון זה לזה (מדרש תנחומא, פרשת פינחס פרק כז, סימן י) על פי טשרניחובסקי, אדם הוא תבנית נוף מולדתו. אך אוסיף ואחדד שבעיני אדם הוא סך כל תפיסתו את נוף ילדותו.
הגעתי לעולם החינוך לאחר שנים רבות בעולם ההייטק ושורשי נשתלו בתיכון. לימדתי באזרחות על מדינה יהודית, דמוקרטית ומה שביניהן. הגשמתי חלום ולימדתי בהיסטוריה את פרקי השואה. הרגשתי שמהשורשים צומח לו גזע המיטיב לדבוק במשפט המקדם את דרך בית-הספר ומקדם יחד עם שי בעלי את חינוך ילדינו אביב, דור ואלון, "חנוך לנער על פי דרכו" (משלי כ"ב ו'), ילדינו צומחים באותה אדמה ולאור אותם השורשים אך הם שונים בתהליך צמיחתם, במראה צמרתם ובתפיסתם את זהותם. גם בבית-הספר אנו מגדילים לערוך בשיטות ההוראה והעמקה התאמות שיטיבו עם כל תלמיד, ושיאפשרו הבשלה וצמיחה בזמן הנכון. בדרך זו כפות התמרים שצמחו מהגזע מסוכחות על תלמידים רבים והתמרים הם אות לעשייה, לדימוי אישי ולנתינה של התלמידים כפרטים וכחלק מקהילת בית-הספר כולה.
בזכות תכני תוכנית מארג הרגשתי ששורשי מעמיקים, הגזע מצמיח קומה נוספת, כפות התמרים מתפרשות אף הן ופירוץ הדקל מתוקים מאי פעם. השאלות, ההזדמנות להיחשף למקורות היהודיים, לחשוב על חיינו על מי אני בתוכם עיצבו את זהותי כמנהלת וכאדם.
הצוות המסור, המשפחתי והערכי של בית-הספר מקפיד לראות את התלמיד כבוגר וכאזרח וכך תהליך צמיחתו הופך לנהיר. הדגשת ערך השייכות מאפשרת לכל חבר צוות, הורה ותלמיד למצוא בביה"ס קרקע טובה לצמוח ולהשתייך לתוצריה. הצוות מקדם חדשנות ויזמות כחלק מתהליך הצמיחה לצד בחינת התרבות והמורשת של עברנו כעם.
זאב וילנאי ז"ל על שמו נקרא בית-הספר, אהב את המולדת, אהב את נופיה, את שביליה, את עברה ואת עתידה. לאור ערכים אלו ארצה כאדם לצעוד ולהצעיד. "אדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו" (טשרניחובסקי), ולכן על התבנית לזמן חשיבה, סקרנות ותאוות דעת אשר תצבע את הנוף ותהפוך אותו לרב גוני ורב אפשרויות עבור כל תלמיד.
כל אדם יחיד ומיוחד בקולו, במראהו ובדעתו, וכאן בחטיבת דקל וילנאי כולם שייכים, כולם רצויים ולכולם יש מקום פתוח לצמוח.
אני מברכת את קולו המיוחד של צוות בית-הספר על היותו נאמן לדרך, לעצמו ולתלמידינו, עך היותו מסור ומצמיח, צוות המעצב דורות בזכות הקניית ערכים ודוגמא אישית ראויה. אני מברכת על דעתם המיוחדת של הורי ביה"ס על מעורבותם בדרך וצעידתם עימנו בין צילי הדקלים ובטיפוס על גזעיהם ומברכת על דמותם המופלאה של תלמידי ביה"ס היקרים והאהובים שהפיכתם לאנשים עם שורשים חזקים ופירות מתוקים בצמרתם, הם מבחינתנו דאגה לדורות.
בר מעוז,
מנהלת חט"ב דקל וילנאי